[ad_1]
در این مسابقهٔ درگ، دو خودروی کاملاً متفاوت ولی با پرفورمنسی نزدیک به مصاف یکدیگر رفتهاند. لامبورگینی آفرودی سریعتر است یا کوپهٔ باواریایی؟


بامو M4 CS نسخهای وحشیتر از M4 کامپتیشن با قدرت بیشتر و وزن کمتر محسوب میشود درحالیکه استراتو نسخهای خارج جادهای از هوراکان با فاصلهٔ بیشتر از زمین و تغییرات زیر بدنه است؛ اما از بین این دو ماشین، کدامیک سریعتر است؟ M4 CS که حدود یک سال پیش معرفی شد، حدود ۲۰ کیلوگرم از M4 کامپتیشن چهارچرخ محرک سبکتر است و هرچند از همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکند ولی با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور، کمی قویتر است.
از سوی دیگر، هوراکان از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آشنای لامبورگینی استفاده میکند که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، هوراکان قدرت کمتری نسبت به رقیب آلمانی دارد ولی در عوض، با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم از بامو سبکتر است. هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند و طبق اعلام سازندگانشان، هردو ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند. با چنین مشخصاتی، پیشبینی نتیجهٔ این درگ بسیار سخت خواهد بود.
خودروها ابتدا در دو مسابقهٔ درگ به مصاف هم میروند که در هردو، M4 CS پیروز میشود. این کوپهٔ آلمانی ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۹ ثانیه طی میکند درحالیکه لامبورگینی این کار را در ۱۱.۲ ثانیه انجام میدهد. هرچند این اختلاف چندان زیاد نیست ولی برای بامو بهعنوان یک کوپهٔ موتور جلو با وزن سنگین عملکرد قابلتوجهی بهحساب میآید. بااینحال، در مسابقات رولینگ شرایط تغییر میکند و حالا هوراکان است که کوپهٔ ژرمنها را پشت سر میگذارد.
مقایسه مشخصات فنی
هوراکان استراتو | بامو M3 CS | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۷۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۸۲,۶۶۷ دلار | ۱۲۵,۳۲۵ دلار |
[ad_2]
منبع www.pedal.ir