[ad_1]
شیائومی در چین سه نسخه از اس یو 7 خودروی برقی سدان را با رنج قیمتی 215,900 تا 299,900 یوان (29,900 تا 41,500 دلار) معرفی کرد. این خودرو برقی تمام الکتریکی در 59 نمایشگاه در 29 شهر چین حضور یافته و تحویل آن از اواخر آوریل آغاز خواهد شد.
لی جون، مدیرعامل شیائومی، در آغاز ارائه با استقبال از رقبای خود ویلیام لی مدیرعامل نیو، هه شیائوپنگ رئیس ایکسپنگ، و لی شیانگ مدیرعامل لی اتو که در جمع حاضر بودند، مراسم را آغاز کرد. جون از آنها به خاطر پیشنهادهایی که در سالهای گذشته برای اجتناب از دامهای موجود در مسیر توسعه خودروهای برقی ارائه دادند، قدردانی کرد.
علاوه بر این، کریس بنگل، رئیس پیشین طراحی گروه بیامو، روی صحنه حاضر شد و اس یو 7 را ستود. شیائومی از او به عنوان یکی از ده طراح خودروی معروف جهان یاد کرد، چرا که او مسئول طراحی برندهای بیامو، مینی و رولزرویس بود. اکنون او به عنوان مشاور طراحی شیائومی اتو فعالیت میکند.
بنگل در ارائه کوتاه خود گفت: “آنچه مرا تحت تأثیر قرار داد، قدرت بالای اس یو 7 بود. احساس میکردم مانند یک اسب رکاب زن است. داشتن این خودرو در اروپا عالی خواهد بود.”
حضور یک چهره ب ام وئی در شیائومی اتو چندان تعجببرانگیز نیست، زیرا اس یو 7 توسط تیم لی تیانیوان، رئیس طراحی شیائومی طراحی شده است. او پیش از این از ب ام و به شیائومی آمده بود و در آنجا مسئول طراحی کانسپت BMW i Vision Circular، BMW iX و سری جدید 7 بود.
علاوه بر این، طراح خارجی اس یو 7، جیمز کیو نام دارد که از مرسدس بنز به شیائومی آمده و در آنجا مسئول طراحی Vision EQXX بود.
گزینههای سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS)
لی جون پیشتر ادعا کرده بود که تیم تحقیق و توسعه رانندگی هوشمند شرکت متشکل از 1,500 مهندس است و امروز او نتایج را ارائه داد. شیائومی اس یو 7 دو گزینه برای سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) خواهد داشت:
شیائومی پایلوت پرو
– مبتنی بر تصویر خالص، مانند تسلا
– تراشه انویدیا درایو اورین با قدرت پردازش 84 تراتراشه بر ثانیه
شیائومی پایلوت مکس
– تصویر خالص + لیدار
آزمایش ویژگی رانندگی با کمک راهبر شهری NOA در آوریل آغاز میشود و تا می در 10 شهر در دسترس خواهد بود. سپس در سراسر چین عرضه میشود.
دو تراشه انویدیا درایو اورین با 508 تراتراشه بر ثانیه وظیفه پردازش را در این خودرو برعهده دارند.
شیائومی اس یو 7 همچنین از اپل کارپلی و قابلیت اتصال به آیپد پشتیبانی میکند.
فضاهای ذخیرهسازی هوشمند زیادی برای لپتاپ، گوشیهای هوشمند و حتی یخچال وجود دارد.
این خودروی برقی بر پلتفرم مودنا شیائومی بنا شده و ابعاد آن 4997/1963/1455 میلیمتر (طول/عرض/ارتفاع) با فاصله محوری 3000 میلیمتر است. این خودرو دارای فضای قابل توجه 105 لیتری در جلو موتور و 517 لیتر فضای صندوق عقب است.
در داخل، یک یخچال 4.7 لیتری وجود دارد که برای 6 قوطی نوشابه کافی است. طراحان به فضای ذخیرهسازی توجه زیادی داشتهاند و اس یو 7 دارای فضاهای ذخیرهسازی هوشمند زیادی برای لپتاپ یا گوشیهای هوشمند است.
شیائومی اس یو 7 در سه نسخه انتقال نیرو ارائه میشود:
اس یو 7 استاندارد – 215,900 یوان (29,900 دلار)
– باتری 73.6 کیلووات ساعتی LFP بلید بیوایدی
– برد 700 کیلومتر براساس استاندارد CLTC
– موتور تک، محرک چرخهای عقب، 220 کیلووات، 400 نیوتنمتر گشتاور
– شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در 5.28 ثانیه و سرعت نهایی 210 کیلومتر بر ساعت
– سیستم کمک رانندگی پیشرفته شیائومی پایلوت پرو
– معماری 400 ولت (486 ولت)
– امکان شارژ 350 کیلومتر در 15 دقیقه
لی جون اظهار داشت که شرکت در واقع روی این مدل ضرر میکند و امیدوار است که بتواند روی حمایت طرفداران خود حساب کند.
اس یو 7 پرو – 245,900 یوان (34,000 دلار) – همانند تسلا مدل 3 در چین
– باتری 94.3 کیلووات ساعتی شنشینگ از کاتل
– برد 830 کیلومتر براساس CLTC
– معماری 400 ولت (486 ولت)
– موتور تک، محرک چرخهای عقب، 220 کیلووات، 400 نیوتنمتر گشتاور
اس یو 7 مکس نسخه پرفورمنس – 299,900 یوان (41,500 دلار)
– باتری 101 کیلووات ساعتی کیلین از کاتل
– برد 800 کیلومتر براساس CLTC
– شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 2.78 ثانیه، سرعت نهایی 265 کیلومتر بر ساعت
– سیستم کمک رانندگی پیشرفته شیائومی پایلوت مکس
– معماری 800 ولت (871 ولت)
– امکان شارژ 510 کیلومتر برد در 15 دقیقه
– چهارچرخ محرک، دو موتور با خروجی ترکیبی 495 کیلووات (663 اسببخار)، 838 نیوتنمتر گشتاور
[ad_2]
منبع www.khodrobank.com