[ad_1]
روزگاری نه چندان دور، خودروهای مختلف هایما و افاواو بر پایه پلتفرمهای مزدا ساخته میشدند. اکنون در سال 2024، نه تنها مزدا EZ-6 جدید بر پلتفرم الکتریکی هیبریدی چانگان EPA استوار است، بلکه به طور عمده نسخه مزدایی شده از دیپال SL03 نیز هست. با لطف افراد دلسوز در یک وزارتخانه دولتی چین، اکنون اطلاعات بیشتری درباره این خودروی جدید که قرار است در چند ماه آینده در نسخههای کاملا برقی و برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبُر روانه بازار شود، در اختیار داریم.
اطلاعات درج شده در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، سه نسخه از EZ-6 را پوشش میدهد که دو نسخه کاملا برقی و یک نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبُر است. تمامی نسخهها دارای طول 4921، عرض 1890 و ارتفاع 1485 میلیمتر هستند و بر روی پایهای با فاصله محوری 2895 میلیمتر قرار گرفتهاند. نکته قابل توجه این است که اگرچه عرض دقیقا همانند SL03 فعلی است، اما طول و ارتفاع آن بزرگتر است (4820 و 1480 میلیمتر برای SL03)، در حالی که فاصله محوری مزدا در واقع 5 میلیمتر کمتر از دیپال است. همچنین طول آن مشابه دیپال L07 جدید (4875 میلیمتر) است که در همان زمان لیست شده و ظاهرا یک مدل جدید است و نه جایگزین بلندشده SL03، علیرغم شباهت زیاد به آن.
نسخه کاملا برقی مزدا EZ-6 به همراه گزینهها
هر سه نسخه لیست شده مزدا EZ-6 دارای سرعت نهایی 170 کیلومتر بر ساعت هستند. وزن دو نسخه کاملا برقی به ترتیب 1855 و 1962 کیلوگرم است، در حالی که نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر، بسته به پیکربندی، 1820 یا 1862 کیلوگرم وزن دارد. در حال حاضر این خودرو تنها با رینگهای 19 اینچی عرضه میشود.
تفاوت جزئی در نمای جلویی بین نسخههای برقی و نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر وجود دارد؛ نسخه برقی دارای جلوپنجره بسته و نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر دارای طراحی توخالی است. در مجموع، طراحی آن با شکل و شمایل مدلهای فعلی مزدا همخوانی دارد. در عقب، یک طراحی نوری یکپارچه وجود دارد که خوشههای بزرگتر در لبهها را به هم متصل میکند.
نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر مزدا EZ-6 به همراه گزینهها
جالب اینجاست که نسخه برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر از همان موتور JL473QJ چانگان استفاده میکند که در دیپال SL03 نیز به کار رفته است، نه اینکه موتور احتراق داخلی منبع برق راهبر با یک موتور مزدا جایگزین شده باشد. این موتور توان اوج 70 کیلووات دارد، اما خودرو در واقع توسط یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی نصب شده بر روی محور عقب محرک است. این موتور قدرتمندتر از موتور 175 کیلوواتی به کار رفته در نسخههای 2024 برقی با موتور احتراق داخلی به عنوان منبع برق راهبر SL03 نیست. نسخههای کاملا برقی مجهز به یک موتور الکتریکی MSED04 بر روی محور عقب هستند که بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، توسط شرکت موتور مشترک چانگان-مزدا تولید شده و توان اوج 190 کیلووات دارد. ظرفیت باتریها هنوز اعلام نشده است، اما میدانیم که همه آنها از باتریهای لیتیوم-آهن-فسفات استفاده خواهند کرد که باتریهای نسخه برقی توسط شرکت کاتل تامین میشوند.
در حالی که اطلاعات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات نشان میدهد مزدا EZ-6 از نظر ابعاد دارای شخصیت منحصربهفردتری است، به نظر میرسد تفاوت کمتری از آنچه انتظار میرفت در مورد مجموعه محرکه داشته باشد. ما همچنین از نمایشگاه خودروی پکن در ماه گذشته میدانیم که پیکربندی اصلی داخلی تفاوت عمدهای نخواهد داشت، با یک صفحه نمایش لمسی 14.6 اینچی شناور در مرکز، یک صفحه نمایش نشانگر LCD و یک فرمان تخت. مزدا EZ-6 همچنین دارای سیستم صوتی سونی و یک صندلی ضدگرانش برای سرنشین جلو است. کابین این خودرو توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 پشتیبانی میشود و بیشتر عملکردها از طریق صفحه نمایش یا دستورات صوتی کنترل میشوند.
به طور خلاصه، مزدا EZ-6 گام بعدی در همکاری مشترک مزدا و چانگان در زمینه خودروهای الکتریکی است. این خودرو ترکیبی از طراحی مزدا و فناوری الکتریکی چانگان را ارائه میدهد. اگرچه از نظر ابعاد و طراحی ظاهری شخصیت منحصربهفردی دارد، اما در زمینه مجموعه محرکه تفاوت چندانی با مدلهای قبلی چانگان ندارد. با این حال، مجهز بودن به امکانات سطح بالا مانند سیستم اینفوتینمنت پیشرفته، آن را به یک گزینه جذاب برای بازار خودروهای الکتریکی تبدیل میکند. عرضه آن در ماههای آینده، جزئیات بیشتری را در مورد ویژگیها و قیمت آن آشکار خواهد کرد.
[ad_2]
منبع www.khodrobank.com