[ad_1]
در تاریخ 25 آوریل، چانگان نسل دوم سدان UNI-V iDD خود را در نمایشگاه خودروی پکن معرفی کرد. مصرفکنندگان میتوانند از میان سه مدل با محدوده قیمت 114,900 تا 126,900 یوان (15,900 تا 17,500 دلار) انتخاب کنند. این خودروی جدید نسخه هیبرید پلاگین UNI-V چانگان است که از نظر سامانه محرکه و جزئیات طراحی اندکی بهروزرسانی شده است.
عبارت iDD از “محرکه دوگانه هوشمند” گرفته شده است. سیستم هیبریدی iDD از انواع راهحلهای هیبریدی از جمله سیستم هیبریدی ملایم 48 ولت، HEV، PHEV و EREV پشتیبانی میکند.
UNI-V iDD نسل دوم بر پایه معماری آرک برند ساخته شده و ابعاد آن 4720/1838/1435 میلیمتر با فاصله محوری 2750 میلیمتر است. در تمام مدلها بال الکتریکی عقب و درب صندوق برقی به صورت استاندارد ارائه میشود.
علاوه بر این، معماری آرک شش کیسه هوا دارد و 70 درصد بدنه خودرو از فولاد فوقمقاوم ساخته شده است.
از نظر ظاهری، UNI-V iDD نسل دوم تقریباً مشابه نسخه احتراق داخلی است. طراحی بدون لبه جلوپنجره با چراغهای تیز جلو ترکیب شده است.
سامانه محرکه بزرگترین نقطه قوت این خودرو است که از سیستم هیبرید پلاگین iDD توسعه داده شده توسط چانگان با موتور 1.5 لیتری و موتور الکتریکی جلو همراه با گیربکس E-CVT تشکیل میشود. موتور حداکثر قدرت 81 کیلووات و گشتاور اوج 143 نیوتنمتر دارد، در حالی که موتور الکتریکی 158 کیلووات و 330 نیوتنمتر نیرو تولید میکند. حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 6.9 ثانیه است. علاوه بر این، باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات است (ظرفیت رسماً اعلام نشده) که برد الکتریکی خالص 136 کیلومتر CLTC و برد ترکیبی 1,160 کیلومتر CLTC را ارائه میدهد. در شارژ سریع DC، باتری در 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ میشود.
کابین همچنان از طرح T شکل با صفحه کنترل مرکزی شناور 10.3 اینچی، نمایشگر لمسی 10.3 اینچی و فرمان دوبل D استفاده میکند. کنسول میانی دارای اهرم دنده ورزشی است. چانگان همچنین ادعا میکند این خودرو از حالت Super Race 2.0 پشتیبانی میکند.
در همین حال، عملکردهای پیشرفته کمک به رانندگی نیز حضور دارند مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خطوط و کمک حفظ خودرو در خطوط.
[ad_2]
منبع www.khodrobank.com