[ad_1]

گروه
بین الملل: بحثی که در شماره اخیر مجله آتلانتیک مطرح شد – مبنی بر اینکه وسایل
نقلیه الکتریکی آلودگی ناشی از تایرهای لاستیکی را تشدید می کنند – جالب است.
به
گزارش خبرخودرو، ماهیت تز ارائه شده توسط نویسنده دیوید زیپر دو جنبه است: این که
خودروهای برقی به دلیل وزن باتریهایشان از خودروهای احتراق داخلی سنگینتر هستند،
و اینکه «قدرت آنی» – گشتاور موتور بالا – یک پیچ و خم به نسبت خودروهای احتراق
داخلی، خراب شدن لاستیک ها را تسریع می کند.
کوچکترین
ذرات لاستیک که تنها در نانومتر اندازه گیری می شوند، می توانند وارد ریه های ما
شده و به اندام های ما سرایت کنند. اجزای مختلف لاستیک با شرایط مزمن از جمله
مشکلات تنفسی، آسیب کلیوی، آسیب عصبی، و نقایص مادرزادی مرتبط است – یک نگرانی خاص
در محلههای مجاور بزرگراهها، که ساکنان آن دارای درآمد کم و اقلیت هستند. ذرات
لاستیک همچنین می توانند از طریق غذا بر ما تأثیر بگذارند، زیرا مواد شیمیایی آنها
می توانند به جلبک ها و علف های مصرف شده توسط ماهی ها و گاوها وارد شوند.
تهدید
افزایش آلودگی تایرها به سختی تنها خطر اجتماعی است که صنعت خودرو از طریق
خودروهای الکتریکی بزرگ و سریع خود بر مردم آمریکا تحمیل می کند. استاکبرگر گفت:
لاستیکهایی که سریعتر فرسوده میشوند خطرات ایمنی دیگری را نیز به همراه دارند:
ترمز، ترمز کردن، هیدروپلنینگ، و کشش زمستانی ممکن است بدتر شوند. چنین خودروهایی
میتوانند عابران پیاده، دوچرخهسواران و سایر رانندگان را به خطر بیندازند…
[ad_2]
منبع khabarkhodro.com