[ad_1]
گروه بین الملل: انتقال از نیروی احتراقی به برق قطعاً صنعت
خودروسازی جهانی را تغییر می دهد.
به گزارش خبرخودرو، برخی از کشورها و تولیدکنندگان نسبت به
سایرین برای این تغییر آمادگی بیشتری دارند و همین امر را می توان در مورد تک تک
خودروها نیز گفت. در حالی که شاسی بلندها و خودروهای ممتاز معمولاً با پیشرانه های
جدید سازگارتر هستند، سایر بخش ها مانند خودروهای ساب کامپکت با چالش های بیشتری
روبرو هستند.
خودروسازان اروپایی و آمریکایی شروع به رشد سبد خودروهای
برقی خود با خودروهای لوکس و درجه یک کردند. این خریداران در حال حاضر آماده
پرداخت هزینه بالاتری هستند، اما خریدارانی که به دنبال خودروهای کوچک و شهری
مقرون به صرفه هستند، مایل یا قادر به افزایش قیمت نیستند. به همین دلیل است که ما
خودروهای الکتریکی کوچک بسیار کمتری برای انتخاب داریم. آیا این در آینده تغییر
خواهد کرد؟
در نیمه اول سال 2023، تنها 18 خودروی الکتریکی کوچک مختلف
برای سگمنت های A و B در اروپا موجود
بود. با این حال، در چین، با 34 مدل مختلف، تقریباً دوبرابر انتخاب وجود داشت.
خودروهای شهری و خودروهای کوچک تولید اروپا محکوم به فنا
هستند، مگر اینکه هزینههای ساخت کاهش یابد یا مقرراتی اعمال شوند که هجوم
خودروهای چینی به منطقه را محدود کند.
[ad_2]
منبع khabarkhodro.com