[ad_1]
گروه
بین الملل: محققان باتری در دانشگاه استرالیا مزایای باتریهای زینک ایر را نسبت
به لیتیوم یون برای کاربردهای خودروهای الکتریکی کشف کردند.
به
گزارش خبرخودرو، باتری های زینک، که ادعا می شود قدیمی ترین سیستم های ذخیره سازی
انرژی هستند، از آند زینک (الکترود منفی) با کاتدی متشکل از هوا (الکترود مثبت)
استفاده می کنند. یک مطالعه متفاوت بیان می کند که توان خروجی محدود یک نقطه ضعف
بزرگ برای باتریهای زینک است و عملکرد و دوره عملکرد آنها به رطوبت و دما بستگی
دارد.
دانشمندان
دانشگاه استرالیا با استفاده از ترکیبی از مواد جدید مانند کربن، آهن ارزانتر و
کبالت، باتری را برای رفع نقصهای ذاتی آن دوباره طراحی کردند. این مطالعه بیان
کرد که باتریهای روی-هوا میتوانند کمهزینه و سازگار با محیطزیست باشند، در
حالی که ایمن هستند و چگالی انرژی بالایی دارند.
دکتر محمد رضوان ازهر
که این پروژه را رهبری می کرد، گفت: “به دلیل فراوانی روی موجود در کشورهایی
مانند استرالیا، و وجود هوا در همه جا، این به یک راه حل ذخیره انرژی بسیار بادوام
و قابل اعتماد تبدیل می شود.” او همچنین اضافه کرد که باتریها میتوانند کمهزینه،
سازگار با محیطزیست و در عین حال ایمن بودن، دارای چگالی انرژی بالا (از لحاظ
نظری) باشند.
[ad_2]
منبع khabarkhodro.com