• بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بروز خودرو اخبار خودرو ایران و جهان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی دسته‌بندی نشده
بررسی قابلیت‌های آفرودی دایون Y5 پیکاپ خودروسازی ایلیا

بررسی قابلیت‌های آفرودی دایون Y5 پیکاپ خودروسازی ایلیا

خرداد ۳۱, ۱۴۰۲
در دسته‌بندی نشده
0 0
0
0
اشتراک گذاری ها
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر
قیمت هود

[ad_1]

یکی از محصولات ویژه آفرود در بازار خودروهای ایران محصول شاسی مستقل دایون Y5 خودرو مونتاژی شرکت ایلیاخودرو است.

دایون Y5 خودرو شاسی مستقل خودروسازی ایلیا به یک موتور چهار سیلندره، 2.0 لیتری، 16 سوپاپ و توربو مجهز است. این موتور قادر است تا 202 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون.متر گشتاور تولید کند. این عملکرد احتمالاً به ظاهر چندان چشمگیری نمی‌رسد، اما در مقایسه با سایر خودروهای چینی و آفرودی موجود در بازار ایران، این نیروبخش امروزه به عنوان یکی از قدرتمندترین‌ها شناخته می‌شود.

مصرف سوخت این نیروبخش در حدود 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است، که با توجه به وزن بالای خودرو، یک رقم قابل تحسین به شمار می‌آید. نیرو این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعتی به گیربکس کمکی برند آمریکایی بورگ وارنر، که در چین ساخته شده است، منتقل می‌شود. این گیربکس کمکی میان دو محور خودرو به نسبت 50-50 نیرو را تقسیم می‌کند در غیاب دیفرانسیل مرکزی.

دریچه گاز برقی خودروی Y5، به طرز بسیار حساس و پاسخ‌گو تنظیم شده است، که معمولاً در یک خودروی آفرودی انتظار نمی‌رود. این حساسیت در رانندگی روزمره و در شرایط شهری، تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. خودروی Y5 تیز، پرقدرت و بسیار سریع عمل می‌کند، حتی قبل از فعال شدن سیستم توربو. اما این حساسیت در زمان آفرود و در شرایط سنگلاخ و ناهموار با ورود به گیربکس کمکی، به طور قابل توجه‌ای آزاردهنده است و نیاز به تطبیق با حساسیت پدال گاز در یک فرآیند طولانی دارد.

در وضعیت دو دیفرانسیل سنگین (4H) که برای مسیرهای سخت و ناهموار با توانایی انتقال حداکثر گشتاور طراحی شده است، این حساسیت می‌تواند منجر به آسیب دیدن سیستم انتقال نیرو و از دست دادن کنترل خودرو توسط راننده شود. به همین دلیل، خودروهای آفرودی مجهز به سیستم دریچه گاز برقی، به ویژه در حالت 4H، با کندتر و کمتر حساس عمل می‌کنند.

قابلیت‌های آفرودی دایون Y5 پیکاپ خودروسازی ایلیا

این نکته مهم کنکوری، به عنوان یک مزیت بسیار خوب برای مدیران ارشد فنی شرکت خودروسازی ایلیا تلقی می‌شود. آنها می‌خواهند با تغییر الگوی حساسیت دریچه گاز در نسخه‌های تولید انبوه، از وقوع مشکلات فنی در سیستم انتقال نیرو Y5 به صورت بلندمدت جلوگیری کنند. در این خودرو، سیستم انتقال نیرو توسط دو دیفرانسیل موقت انتخابی از طریق اهرم گردشی بر روی کنسول میانی عمل می‌کند. با توجه به ارتفاع قابل توجه بدنه خودرو از سطح زمین، استفاده از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک فنر لول محور یکپارچه در عقب و همچنین تجهیز دیفرانسیل عقب به قفل دیفرانسیل مکانیکی که حساسیت زیادی به سرعت دارد، مورد انتظار بود که بتوانیم این خودرو را در بیراهه به چالش بکشیم. ویژگی‌های ارائه شده، به خصوص سیستم تعلیق عقب خودرو با محور یکپارچه، ما را به آزمون آفرود بسیار ترغیب می‌کرد. اما به طور غافلگیرانه‌ای، Y5 در مسیر بیراهه‌ای که سبب سه لنگ شدن (بلند شدن یک یا دو چرخ در جهت متضاد از سطح زمین) خودرو می‌شود، به سرعت زمین گیر شد. مسیر مورد نظر، مسیری نبود که افراد معمولی و تازه وارد، تمایلی به عبور از آن داشته باشند.

بررسی دایون Y5

در نتیجه، سختی این چالش به طور کلی متوسط تلقی می‌شد، اما زمین گیر شدن دایون Y5 بسیار تعجب برانگیز بود، به خصوص اینکه یوآز پاتریوت که ارتفاع کمتری داشت و بدون قفل دیفرانسیل و تجهیز به تایرهای استاندارد بود، بدون هیچ مشکلی از این مسیر عبور کرده بود. در ابتدا فکر کردیم که سیستم قفل دیفرانسیل مکانیکی در محور عقب به دلیل سرعت دوران پایین چرخ‌ها فعال نشده است. اما با دقت بیشتر متوجه شدیم که چرخ‌ها به طور یکنواخت گشتاور دریافت می‌کنند و واقعیت این است که بدنه خودرو به بیراهه چسبیده و در واقع در خاک غرق شده است. مشکل دایون Y5 در برخورد با این بیراهه، به دو عامل اساسی برمی‌گردد. اولین عامل آن این است که سیستم تعلیق خودرو، با وجود تمام ویژگی‌های مناسب و شباهت با یک خودروی آفرود واقعی مانند تویوتا فوررانر یا FJ کروزر، از نظر طراحی و تنظیم نهایی، به اندازه کافی با عملکرد این خودرو همخوانی ندارد. به زبان ساده، سیستم تعلیق دایون در محور جلو و به خصوص عقب، سریعتر از آنچه انتظار می‌رود به انتهای بازه انعطاف خود می‌رسد. اما Y5 در بخش عقب خود با تجهیز به محور یکپاره، از بهترین تنظیم برای مسیرهای آفرود برخوردار است، اما سیستم تعلیق لول آن با اتصال مولتی لینک پنج نقطه‌ای، کافی نیست تا در میسرهای بیراهه قابلیت کش و قوس آمدن را داشته باشد. به خصوص اگر قرار باشد با سیستم تعلیق محور یکپارچه فنر شمش در عقب و سیستم تعلیق سه نقطه‌ای جلوی یوآز پاتریوت مقایسه شود، با توجه به نقطه محور، تعلیق پاتریوت بر دایون Y5 برتری قابل ملاحظه‌ای دارد.

دایون Y5 در مسیر آفرودی

مسئله دومی که باید به آن اشاره کنیم، تجهیز خودرو به تایرهای سری M+S است. این تایرها، اگرچه توسط شرکت خودروسازی ایلیا به عنوان تایرهای آفرود معرفی شده‌اند، در واقع تایرهای چهار فصل مناسب برای رانندگی در شرایط گل و برف سبک هستند. همانطور که از نامشان مشخص است، تایرهای چهار فصل به عنوان تایرهای یونیورسال طراحی می‌شوند تا در مناطق با آب و هوای متنوع عملکرد خوبی داشته باشند. اما این تایرها برای رانندگی در مسیرهای بیراهه و آفرود عملکرد مناسبی ندارند. با این حال، برای یک شرکت خودروساز، استفاده از این تایرها به عنوان تجهیز مناسبی برای خودروهای تولید انبوه است. در مواقعی که خودرو در خاک تپیده گیر کرده بود، تایرها به دلیل اصطکاک با زمین خاکی شروع به دود کردن کردند. اما کشش تایرها و تماس آن‌ها با سطح زمین کافی نبود تا دایون Y5 را از موقعیت گیرکردن نجات دهد. دایون Y5 یک خودروی شاسی بلند با دو دیفرانسیل آفرودی مناسب برای استفاده یک خانواده پرجمعیت در مسیرهای آسفالتی و بیراهه است. این خودرو با استفاده از تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی‌لینک 5 نقطه‌ای در عقب، همچنین به عنوان یک خودرو راحت و همچنین کاربردی طراحی شده است.

پیشرانه دایون Y5

ساختار تعلیق دایون بیشتر شباهت‌هایی با یک خودروی شاسی بلند درون‌شهری مناسب برای فعالیت‌های تفریحی آخر هفته دارد تا یک خودروی واقعی آفرودی. از این رو، خودروهایی مانند لندکروزر J100 و J200، فوررانر و FJ کروزر نیز به همان دسته از خودروها تعلق دارند. با این حال، از نظر طراحی و اجرای سیستم تعلیق، دایون Y5 به طور دقیق‌تر و با کیفیت‌تر عمل می‌کند. بنابراین، مشتریان بیشتری که بیشتر از 80 درصد زمان خود را در مسیرهای آسفالتی سپری خواهند کرد، هرگز با مشکلات آفرود دایون روبرو نخواهند شد، زیرا این خودرو با راحتی می‌تواند از موانعی مانند آبگرفتگی که شاسی بلندهای دیگر مانند هیوندای وراکروز و کیا موهاوی با آن مواجه می‌شوند، عبور کند. اما مشتریانی که می‌خواهند تا 20 درصد زمان خود را در مسیرهای بیراهه سپری کنند، بهتر است از مزیت اقتصادی قیمت این خودرو بهره ببرند و با انجام تغییراتی مانند استفاده از تایرهای گل درشت آفرودی، لیفت 20 میلی‌متری تعلیق و حذف رکاب‌های جانبی، دایون Y5 را به یک خودروی آفرودی جدید تبدیل کنند.

[ad_2]

منبع

مطالب مرتبط

  • فیلم بررسی جتا VS7 ماموت خودرو

    [ad_1] بعد از مدت‌ها ماموت‌خودرو قصد دارد با خودروی جتا VS7 به بازار خودروی ایران…

  • برنامه ساخت خودروهای لوکس چینی، رویکرد جدید صنعت خودروسازی چین

    [ad_1] در گذشته، صنعت چین با تولیدات اقتصادی و کم‌هزینه شناخته می‌شد. اما در سال‌های…

  • با خودرو جدید چری iCar آشنا شوید، خودرو مکعبی آفرودی چری

    [ad_1] کانسپت چری iCar GT یکی از چشم‌گیرترین مدل‌ها در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال…

برچسب ها: آفرودیایلیابررسیپیکاپخودروسازیدایونقابلیتهای
اشتراک گذاریتوئیت
نفیس24
پست قبلی

نگاهی به طراحی سوبا M4، کشتی فردا موتورز در آسفالت + جدول مشخصات فنی

پست‌ بعدی

خودرو شاسی بلند لئو MX8 وارد خط تولید شد، دوقلوی نیسان ترا در ایران + عکس

مرتبط پست ها

اخبار

انواع اکچویتورهای برقی

شهریور ۱, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

خدمات سئو حرفه ای شامل چیست؟

مهر ۱۴, ۱۴۰۲
کدام خودروها بدون تغییر قیمت معامله شدند؟
دسته‌بندی نشده

کدام خودروها بدون تغییر قیمت معامله شدند؟

تیر ۲, ۱۴۰۲
قسمت جدید گرندتور منتشر شد، بازگشت به ریشه‌ها + لینک دانلود
دسته‌بندی نشده

قسمت جدید گرندتور منتشر شد، بازگشت به ریشه‌ها + لینک دانلود

تیر ۱, ۱۴۰۲
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تولید، خدمات پس از فروش و خدمات خودرو مسکو
دسته‌بندی نشده

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تولید، خدمات پس از فروش و خدمات خودرو مسکو

تیر ۱, ۱۴۰۲
مقایسه لاماری ایما با فونیکس FX، یک نبرد کاملا مدرن + عکس
دسته‌بندی نشده

مقایسه لاماری ایما با فونیکس FX، یک نبرد کاملا مدرن + عکس

تیر ۱, ۱۴۰۲
زمان تکمیل ثبت نام متقاضیان خرید از سامانه یکپارچه توسط کرمان موتور اعلام شد
دسته‌بندی نشده

زمان تکمیل ثبت نام متقاضیان خرید از سامانه یکپارچه توسط کرمان موتور اعلام شد

تیر ۱, ۱۴۰۲
تلفیقی از قدرت و کارایی با تکنولوژی پیشرفته باتری
دسته‌بندی نشده

تلفیقی از قدرت و کارایی با تکنولوژی پیشرفته باتری

تیر ۱, ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشکبان نمایندگی آبسال کرج

تست رانندگی

نقد و بررسی

اهمیت وسایل نگه‌داری گربه

مهر ۳, ۱۴۰۳
اصلاح

عملکرد فورد موستانگ GT 2021

اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲
تست رانندگی

مسابقه بکشید! آئودی SQ7 در مقابل پورشه پانامرا

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲
اخبار

صرفه جویی در چرخ عقب: آئودی R8 RWS 2018 قیمت 141,250 دلار

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲

برچسب ها

آخرین از است اعلام الکتریکی ام ایران این با بازار برای برقی به تسلا تولید تومان جدول جدید خودرو خودروهای خودروی در را رونمایی سال شد شرایط شود عرضه عکس فروش قیمت مدل معرفی موتور می میلیون نمایشگاه های وارداتی پژو چیست کرد کند یک

بایگانی

صفحات پر بازدید

شرکت خدمات سئو
پایه نازل مه پاش

نمایندگی آبسال کرج
سلامت بلاگ

دسته بندی ها

  • آگهی
  • اخبار
  • اصلاح
  • تست رانندگی
  • دسته‌بندی نشده
  • قیمت
  • مقالات
  • نقد و بررسی
  • ویدیو

پیوندهای سایت

  • ورود
  • Entries feed
  • Comments feed
  • وردپرس

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید