خط تولید خودروی لئو ام ایکس ۸ (LEO-MX8) با سرمایهگذاری کامل بخش خصوصی تکمیل شده و پس از گذشت ۱۸ ماه آماده بهرهبرداری شده است. در طول ۹ ماه از این دوره، زیرساختها و ساختمانها احداث شده و باقی زمان برای نصب و تجهیز یکی از مدرنترین تجهیزات تست الکتریکی و فنی خودرو در بخش خصوصی اختصاص یافته است. از آنجا که خودروی لئو دارای شاسی مستقل فولادی است، ایستا موتور اقدام به نصب دستگاه شاسی برگردان مکانیزه و مدرن در این بخش نموده است.
.jpeg)
استفاده از تجهیزات حرفهای برای تزریق روغن-شارژ گاز کولر، تست زوایای چرخها، تنظیم چراغها، سیستم ترمز و سایر تجهیزات به روز دنیا از دیگر اقدامات این شرکت میباشد.
شرکت ایستا موتور ارس با حضور یک گروه از مدیران با تجربه صنعت خودرو، که سابقه فعالیت در شرکتهای معتبری همچون ایرانخودرو، سایپا و سایر شرکتهای خصوصی را دارند، وارد عرصه حرفهای تولید خودرو در بخش خصوصی شده است.

مشخصات فنی شاسی بلند لئو MX8
شاسی بلند لئو MX8 از یک موتور قدرتمند 2 لیتری توربوشارژر GDi استفاده میکند که توانایی تولید 220 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و گشتاور 360 نیوتن متر در بازه 1300 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این موتور توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است. نیروی تولید شده توسط موتور توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک که محصول شرکت ZF آلمان است، به هر دو محور منتقل میشود. این خودرو به صورت چهارچرخ محرک عرضه میشود و شامل 6 حالت رانندگی مختلف از جمله عادی، اسپورت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و هوشمند است.
لئو MX8 با ابعاد 4.88 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع و وزن 1950 کیلوگرم، یک خودرو بزرگ سایز است. فاصله محوری آن 2.85 متر است و با استفاده از سیستم تعلیق و موتور قدرتمند خود، تا حداکثر 2505 کیلوگرم وزن را میتواند حمل کند. در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل و در محور عقب از سیستم تعلیق 5 مفصلی استفاده میکند.

منبع