[ad_1]
تحلیلگران وال استرین تخمین زدهاند که ارزش شبکه سوپرشارژر تسلا به سه تا شش درصد از درآمد آن یعنی به تجارتی ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.
چند سال پیش تسلا در پستی وبلاگی گفته بود که شبکه سوپرشارژر این برند هیچ گاه یک مرکز سود نخواهد بود اما ظاهراً تصمیم تسلا تغییر کرده است. در ابتدا تسلا بسیاری از مشتریان خود را با شبکه رایگان و نامحدود سوپرشارژر به سمت مدلهای S و X جذب کرد.
پیش بینی محققان ارشد سهام وال استریت این است که کسب و کار سوپرشارژرهای تسلا تقریباً ۳ تا ۶ درصد از درامد کل این شرکت را تشکیل میدهد که به معنای تجارتی ۱۰ ا ۲۰ میلیارد دلاری است. این تخمینها بر اساس عوامل متعددی چون قرارداد استاندارد شارژ آمریکای شمالی که بین تسلا و چندین خودروساز دیگر منعقد شده، تجارت انرژی، سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و افزایش ظرفیت تولید تسلا استوار است.
گفته شده رشد تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی تسلا باوجود کاهش قیمت، متوقف شده است. در حال حاضر تنها برخی مدلهای قدیمی یا مشتریان مدل ۳ که بعد از ژوئن ۲۰۲۳ خودروی خود را تحویل گرفته اند از شارژ رایگان و محدود سود میبرند. مالکان خودروهای فورد، جنرال موتورز، مرسدس، هوندا، ولوو و نیسان که از شارژرهای تسلا استفاده میکنند، نیازی به پرداخت هزینه بیشتری بابت مجوز نیستند اما درهر صورت این یکی از راههای افزایش فروش برق و سوق تسلا به سمت تجارتی چند میلیارد دلاری است.
[ad_2]
منبع www.pedal.ir