[ad_1]
گروه بین الملل: آئودی مدتهاست که خودروهای خود را به چراغهای
LED ماتریس تطبیقی مجهز
کرده است که میتوانند با تشخیص نور مقابل، کمنور یا روشنتر شوند.
به گزارش خبرخودرو، به عبارت دیگر، یک آئودی میتواند با
چراغهای جلوی خود با روشنایی کامل رانندگی کند و حداکثر دید را در شب به راننده
بدهد، اما بخشهای LED جداگانه میتوانند
بهطور خودکار تاریک شوند تا ترافیک مقابل را کور نکنند. در اینجا یک تجدید نظر
سریع در مورد نحوه کار این است.
آئودی نزدیک به یک دهه است که فناوری LED ماتریس خود را
روی برخی از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده نصب کرده است، اما عملکرد را
خاموش گذاشته است. در فوریه 2022، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) استاندارد
شماره 108 ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال را اصلاح کرد و به نورپردازی با پرتوهای
رانندگی تطبیقی (ADB) مانند آئودی
اجازه داد، اما این حکم در واقع مسائل را پیچیده کرد و مسلما روشن کردن این سیستم
ها آن را دشوارتر کرد.
جالب اینجاست که گروههای ایمنی سالها پیش به NHTSA نسبت به این
موضوع هشدار دادند. موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه در طوماری در سال 2018 گفت:
“ما نگران این هستیم که اجزای خاص [اصلاح] به طور غیرضروری مانع از اجرای
سیستم های ADB توسط سازندگان
شود که به طور کامل از پتانسیل خود برای به حداکثر رساندن دید و به حداقل رساندن
تابش خیره کننده استفاده کنند.
[ad_2]
منبع khabarkhodro.com