[ad_1]
هنسی برای گرامیداشت پایان تولید دوج چلنجر و چارجر هلکت مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی از مدلهای موسوم به لست استند رونمایی کرد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت هِمی دوج حدود ۹ سال در خودروهای چلنجر کوپه و چارجر سدان عرضه شده و در تریم های مختلفی همچون هلکت، جیل بریک، ردای و سوپر استوک با حداکثر قدرت ۸۰۷ اسب بخار در دسترس بوده است. تیم متخصص هنسی که بیش از ۳۲ سال است به تولید خودروهای سریع میپردازد از یک سوپرشارژردار بزرگتر، انژکتورهای سوخت ارتقا یافته، سیستم ورودی هوای جدید، پولیهای بهتر، هدرز متفاوت، کاتالیزورهای متفاوت و… برای این نیروگاه آهنین استفاده کرده است.
با تغییر یاد شده و کالیبراسیون جدید پیشرانه هلکت هماکنون شاهد خروج قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۵ نیوتون متر از آن هستیم. قدرت یاد شده تنها ۲۵ اسب بخار کمتر از خروجی مدل پرچمدار SRT دیمن ۱۷۰ است. هنسی میگوید محصولات تیون شده در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۲۷ کیلومتر در ساعت طی میکنند.
محصولات هنسی H1000 لست استند با قطعات فیبر کربنی سبکوزن شامل اسپویلر عقب، اسپلیتر جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر متمایز میشوند. به این لیست باید رینگهای ۲۰ اینچی سفارشی با ظاهر مشکی براق یا گرافیت را اضافه کرد. همچنین روی بدنه گرافیک ویژه لست استند دیده میشود و در کابین نیز پلاک ویژهای که نشان دهنده شماره تولید خودروست وجود دارد. باید گفت در مجموع فقط ۵۰ دستگاه از هر خودرو تولید خواهد شد. جان هنسی مدیرعامل این کمپانی میگوید:
چلنجر و چارجر دو نمونه از محبوبترین محصولات ما هستند و قدرت قابلتوجه خود را در شاسی توانا و راحت خود ارائه میکنند. اگرچه از پایان تولید پیشرانه ۶.۲ لیتری هِمی ناراحت هستیم اما مفتخریم اعلام کنیم محصولات لست استند خود با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و ظاهری جذاب تولید میشوند.
این پکیج تیونینگ برای مدلهای SRT چلنجر و چارجر سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ در دسترس است و تمامی بخشهای آن از گارانتی ۳ ساله یا ۵۸ هزار کیلومتر هنسی سود میبرند.
[ad_2]
منبع www.pedal.ir