• بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بروز خودرو اخبار خودرو ایران و جهان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی قیمت
سریع‌ترین خودروهای عضلانی کلاسیک جنرال موتورز، از GTO تا کامارو

سریع‌ترین خودروهای عضلانی کلاسیک جنرال موتورز، از GTO تا کامارو

آبان ۱۴, ۱۴۰۲
در قیمت
0 0
0
0
اشتراک گذاری ها
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

[ad_1]

جنرال موتورز در دههٔ ۶۰ و ۷۰ از طریق برندهای مختلف خود ماسل کارهای زیادی تولید کرد که در اینجا با سریع‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

وقتی حرف از ماسل کارهای دههٔ ۶۰ و ۷۰ می‌شود، بلافاصله نام‌های دوج، پلیموث و فورد در ذهن نقش می‌بندد اما شاید کسی به یاد جنرال موتورز نیفتد زیرا این شرکت بزرگی با چندین برند بود و استراتژی ساخت خودروهای عضلانی خود را روی برندهای شورلت، پونتیاک، بیوک و الدزمبیل تقسیم کرده بود. علاوه بر این، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث شد برندهای جنرال موتورز در دوران ماسل کارها به‌اندازهٔ رقبا شهرت پیدا نکنند، قانون مضحک این شرکت بود که اجازهٔ استفاده از پیشرانه‌های بزرگ‌تر از ۶.۶ لیتری را فقط به خودروهای فول سایز می‌داد. البته کوروت از این قاعده مستثنی بود اما ماسل کار به‌حساب نمی‌آمد.

به همین دلیل، درحالی‌که چارجرها، باراکوداها و مک‌وان‌ها پیست‌های درگ را به آتش می‌کشیدند، کاماروها و شول‌ها به‌طور غم‌انگیزی ضعیف بودند. این در حالی بود که خود جنرال موتورز در سال ۱۹۶۴ با پونتیاک GTO بخش ماسل کارها را پایه‌گذاری کرد. خوشبختانه جنرال موتورز سرانجام در سال ۱۹۷۰ این قانون احمقانه را کنار گذاشت و همهٔ این برندهای شرکت با ساخت دیوانه‌وارترین و قوی‌ترین ماسل کارهای تاریخ از آن بهره بردند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با سریع‌ترین ماسل کارهای کلاسیک جنرال موتورز آشنا شویم.

شورلت نوا SS مدل ۱۹۶۹

پیشرانه ۶.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۵ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۴.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر

شورلت نوا در سال ۱۹۶۲ با نام Chevy II به‌عنوان محصول پایهٔ شورلت متولد شد و فاقد تمام امکانات بود. این خودرو در نسخه‌های سدان، استیشن و کوپه ارائه می‌شد و خودروی مقرون‌به‌صرفهٔ بسیار محبوبی برای خانواده‌ها بود. در سال ۱۹۶۸، نسل دوم معرفی شد و نام شوی II به نوا تغییر پیدا کرد. نوا هنوز هم یک خودروی خانوادگی ارزان‌قیمت بود اما شورلت در این نسل نسخهٔ SS را ارائه کرد که به یکی از کوچک‌ترین و سریع‌ترین ماسل کارهای دیترویت تبدیل شد. برای نوا SS در سال ۱۹۶۹ پیشرانهٔ بلوک بزرگ ۶.۵ لیتری قابل انتخاب بود.

پونتیاک گرند پری SJ455 مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۷.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر
شتاب ۶.۳ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر

پونتیاک در سال ۱۹۶۲، گرند پری را به‌عنوان خودرویی کاملاً جدید که چیزی بین یک کوپهٔ لوکس و یک خودروی اسپرت بود معرفی کرد. این خودرویی زیبا و قدرتمند بود و تا پایان دههٔ ۶۰ گران‌ترین کوپهٔ پونتیاک محسوب می‌شد. نسل دوم گرند پری که در سال ۱۹۶۹ معرفی شد، از فول سایز به میان سایز تبدیل شد و امکان سفارش موتور عظیم ۷.۵ لیتری برای آن وجود داشت. حالا گرند پری ناگهان از یک کوپهٔ لوکس به یک ماسل کار واقعی تبدیل شد. نسل دوم گرند پری برای رقابت با دوج چارجر در نظر گرفته شده بود که البته علیرغم قدرت بیشتر شبیه آرزو به نظر می‌رسید.

شورلت شول SS 454 مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۷.۴ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر
شتاب ۴.۹ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر

تعداد کمی از ماسل کارهای کلاسیک به‌اندازهٔ شورلت شول SS 454 مدل ۱۹۷۰ قابل‌احترام و ترسناک هستند. مثل شوی II، شول هم در اوایل دههٔ ۶۰ معرفی شد و در نسخه‌های کوپه، سدان و استیشن ارائه می‌شد. حتی وانت ال کامینو هم از سال ۱۹۶۴ بخشی از خانوادهٔ شول شد. زمانی که در سال ۱۹۷۰ محدودیت احمقانهٔ جنرال موتورز برداشته شد، شول SS از نیروگاه هیولایی ۷.۴ لیتری بهره‌مند شد. جنرال موتورز که زمانی با سیاست‌های خود ماسل کارهایش را محدود می‌کرد، حالا به شگفت‌انگیز بودن شول SS 454 اذعان کرد و گفت هیچ ماسل کاری بالاتر از آن نیست.

پونتیاک GTO جاج رم ایر IV مدل ۱۹۶۹

پیشرانه ۶.۶ لیتری V8
قدرت ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۱ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر

در سال ۱۹۶۹ تمام خودروهای جنرال موتورز هنوز تحت قانون محدودیت موتور بزرگ‌تر از ۶.۶ لیتری در مدل‌های میان سایز بودند اما پونتیاک GTO جاج تحت تأثیر یکی دیگر از سیاست‌های این شرکت قرار گرفت. GTO جاج مدل ۱۹۶۹ به پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری رم ایر IV مجهز شده بود که به گفتهٔ جنرال موتورز، ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر داشت اما خروجی واقعی بیش از این‌ها بود. در آن زمان، طبق سیاست جنرال موتورز، هیچ خودرویی نباید از کوروت قوی‌تر می‌بود و به همین دلیل، قدرت بسیاری مدل‌ها کمتر از واقعیت اعلام می‌شد. GTO جاج که برای رقابت با پلیموث رود رانر عرضه شد، با سیستم جریان هوای رم ایر، منیفولدهای هوای آلومینیومی و سیستم اگزوز جریان بالا، تحت محدودیت ۶.۶ لیتری تمام قدرتی که می‌توانست را بیرون کشید.

الدزمبیل ۴۴۲ W30 مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۷.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۹ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر

۴۴۲ درواقع یک پکیج پرفورمنس سفارشی برای الدزمبیل کاتلاس بود که قصد رقابت با پونتیاک GTO را داشت. این پکیج در سال ۱۹۶۸ به مدلی مستقل تبدیل شد و نسخهٔ پرفورمنس بالاتر Hurst/Olds هم برای آن ارائه شد. سپس در سال ۱۹۷۰، الدزمبیل برای ۴۴۲ پکیج پرفورمنس W30 و پیشرانهٔ ۷.۵ لیتری را ارائه کرد و خودرویی متولد شد که بسیار سریع‌تر از Hurst/Olds و مدل‌های قبلی ۴۴۲ بود. Hurst/Olds مدل ۱۹۶۸ می‌توانست ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی کند درحالی‌که W30 مدل ۱۹۷۰ این کار را در ۱۳.۷ ثانیه انجام می‌داد و به همین دلیل، موتورترند به ۴۴۲ W30 لقب ماشین مسابقات درگ داد.

شورلت کامارو Z28 مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۸ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر

نسل دوم شورلت کامارو در فوریهٔ ۱۹۷۰ معرفی شد و Z28 را می‌توان جذاب‌ترین نسخهٔ آن دانست. این مدل از همان پیشرانه‌های LT-1 کوروت استفاده می‌کرد که هرچند فقط ۵.۷ لیتر حجم داشت اما سریع‌تر از بسیاری از دیگر خودروهای عضلانی جنرال موتورز با یک لیتر حجم موتور بیشتر بود. کارانددرایور Z28 مدل ۱۹۷۰ را خودرویی توصیف کرد که می‌تواند فراری را به چالش بکشد.

بیوک گرن اسپرت ۴۵۵ مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۷.۵ لیتری V8
قدرت ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۱ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر

هرچند بیوک برندی نیست که به ساخت خودروهای پرفورمنس بالا شهرت داشته باشد اما تعدادی از سریع‌ترین ماسل کارهای تاریخ مثل GSX را ساخته است. این شرکت در دههٔ ۶۰ هم در تلاش برای رقابت با پونتیاک GTO جاج و الدزمبیل ۴۴۲، پکیج گرن اسپرت را برای اسکای‌لارک ارائه کرد. گرن اسپرت ۴۴۵ مدل ۱۹۷۰ یک خودروی درگ کارخانه‌ای با ۴۰۰ متر زیر ۱۳.۵ ثانیه بود. این هم یکی دیگر از ماسل کارهای جنرال موتورز بود که قدرت آن بسیار کمتر از واقعیت اعلام شد زیرا در آزمایشات داینو قدرت ۴۷۰ اسب بخاری را نشان داد.

شورلت کامارو SS 396 مدل ۱۹۶۷

پیشرانه ۶.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر
شتاب ۵.۴ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر

یکی دیگر از قربانیان سیاستی که اجازه نمی‌داد هیچ خودرویی قوی‌تر از کوروت باشد، کامارو SS مدل ۱۹۶۷ بود. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری استفاده می‌کرد که در کوروت ۴۲۵ اسب بخار قدرت داشت اما قدرت همان موتور در کامارو ۳۷۵ اسب بخار اعلام شده بود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که حداکثر سرعت کوروت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و کامارو ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بود، نشان می‌داد که قدرت موتور در هردو مدل یکسان است. البته هدف کامارو پشت سر گذاشتن کوروت نبود بلکه شرمنده کردن فورد موستانگ بود که به‌خوبی در پیست و جاده انجام می‌داد.

پونتیاک فایربرد ترنس ام سوپر دیوتی مدل ۱۹۷۳

پیشرانه ۷.۵ لیتری V8
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر
شتاب ۵.۶ ثانیه
۴۰۰ متر ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر

در سال ۱۹۷۳، دوران خودروهای عضلانی به پایان رسیده بود و این خودروها یا بسیار ضعیف شدند یا با خط تولید خداحافظی کردند. بااین‌حال، پونتیاک در همان سال یکی از سریع‌ترین فایربردهای تاریخ را ساخت. ترنس ام ۴۵۵ سوپر دیوتی خودرویی بود که پونتیاک باید از سال ۱۹۶۷ تولید می‌کرد اما اجازه نداشت. درحالی‌که دیگر ماسل کارهای آن دوره باید قوانین آلایندگی و مصرف سوخت را رعایت می‌کردند، موتور عظیم ۷.۵ لیتری فایربرد به‌نوعی از معافیت قانونی بهره‌مند شده بود. البته از نسخهٔ سوپر دیوتی فقط ۴,۵۵۰ دستگاه ساخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

[ad_2]

منبع www.pedal.ir

قیمت هود

مطالب مرتبط

  • هزینه تعمیر خودروهای الکتریکی تسلا بیشتر از خودروهای بنزینی است

    [ad_1] گروه بین الملل: تعمیرات خودروهای الکتریکی تسلا در سه ماهه سوم به طور متوسط…

  • استقبال مردم اروپا از خودروهای الکتریکی

    [ad_1] گروه بین الملل: رسوایی در گروه فولکس واگن آغازی برای پایان موتورهای دیزلی در…

  • تولید شورولت سیلورادو در کانادا پس از اعتصاب کوتاه در جنرال موتورز از سر گرفته شد

    [ad_1] گروه بین الملل: جنرال موتورز پس از دستیابی به توافقی آزمایشی با یونیفور، تولید…

اشتراک گذاریتوئیت
نفیس24
پست قبلی

مازراتی MC20 منصوری با کیت بدنه و افزایش قدرت معرفی شد

پست‌ بعدی

درباره جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان چه می‌دانیم؟

مرتبط پست ها

کاهش قیمت دلار و انتظار برای کاهش شدید قیمت خودرو
قیمت

کاهش قیمت دلار و انتظار برای کاهش شدید قیمت خودرو

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
​لوسید گراویتی: شاهکاری مهندسی در قالب یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس​
قیمت

​لوسید گراویتی: شاهکاری مهندسی در قالب یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس​

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
معرفی مزدا 3 اسپرت جدید، بازگشت مزدا Speed3 در قالب یک کانسپت جذاب
قیمت

معرفی مزدا 3 اسپرت جدید، بازگشت مزدا Speed3 در قالب یک کانسپت جذاب

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
شرایط فروش ماموت خودرو: فولکس و جتا – فروردین 1404
قیمت

شرایط فروش ماموت خودرو: فولکس و جتا – فروردین 1404

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
دوج داکوتا R/T، پیکاپ عضلانی جذابی که فراموش شد
قیمت

دوج داکوتا R/T، پیکاپ عضلانی جذابی که فراموش شد

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
تعلیق صادرات میتسوبیشی به آمریکا درنتیجه تعرفه‌های ترامپ!
قیمت

تعلیق صادرات میتسوبیشی به آمریکا درنتیجه تعرفه‌های ترامپ!

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
پیرترین مشتریان بازار؛ چالش جدی لکسس برای جذب جوان‌ترها
قیمت

پیرترین مشتریان بازار؛ چالش جدی لکسس برای جذب جوان‌ترها

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
تهدید بزرگ برای صنعت خودرو: اتحادیه اروپا به‌دنبال ممنوعیت فیبر کربن در خودروها
قیمت

تهدید بزرگ برای صنعت خودرو: اتحادیه اروپا به‌دنبال ممنوعیت فیبر کربن در خودروها

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشکبان نمایندگی آبسال کرج

تست رانندگی

نقد و بررسی

اهمیت وسایل نگه‌داری گربه

مهر ۳, ۱۴۰۳
اصلاح

عملکرد فورد موستانگ GT 2021

اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲
تست رانندگی

مسابقه بکشید! آئودی SQ7 در مقابل پورشه پانامرا

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲
اخبار

صرفه جویی در چرخ عقب: آئودی R8 RWS 2018 قیمت 141,250 دلار

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲

برچسب ها

آخرین از است اعلام الکتریکی ام ایران این با بازار برای برقی به تسلا تولید تومان جدول جدید خودرو خودروهای خودروی در را رونمایی سال شد شرایط شود عرضه عکس فروش قیمت مدل معرفی موتور می میلیون نمایشگاه های وارداتی پژو چیست کرد کند یک

بایگانی

صفحات پر بازدید

شرکت خدمات سئو
پایه نازل مه پاش

نمایندگی آبسال کرج
سلامت بلاگ

دسته بندی ها

  • آگهی
  • اخبار
  • اصلاح
  • تست رانندگی
  • دسته‌بندی نشده
  • قیمت
  • مقالات
  • نقد و بررسی
  • ویدیو

پیوندهای سایت

  • ورود
  • Entries feed
  • Comments feed
  • وردپرس

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید