[ad_1]
در پی ایجاد برخی حواشی در خصوص استفاده از اگزوز در خودروی برقی ری، معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو توضیحاتی ارائه کرد.
آقای رادمنش در این باره تاکید کرد که اگزوز به کار رفته در این خودرو صرفاً جنبه تزئینی و طراحی داشته و اصطلاحاً “اگزوز دکوری یا نمایشی” نامیده میشود. هدف از استفاده از این قطعه، ایجاد حس زیبایی بیشتر و بهبود استایل ظاهری خودرو بوده است.
وی تاکید کرد که خودروی برقی ری هنوز در مرحله پروتوتایپ بوده و به مرحله تولید انبوه نرسیده است. در خصوص نهایی سازی طراحی این خودرو و استفاده از اگزوز تزئینی، بر اساس بازخوردهای مخاطبان و راهبردهای ایران خودرو تصمیمگیری نهایی خواهد شد
آقای رادمنش استقبال مردم و رسانهها از این موضوع را فرصتی مثبت دانست که منجر به معرفی توانمندیهای صنعت خودروسازی ایران در عرصه خودروهای برقی به مخاطبان بیشتری شده است.
وی یادآور شد که استفاده از اگزوزهای تزئینی و دکوری در خودروهای برقی، امری رایج در سطح بینالمللی بوده و خودروسازان مطرحی همچون مرسدس بنز، بی ام و و پورشه نیز از این روش بهره بردهاند.
در نهایت آقای رادمنش تأکید کرد که ایران خودرو به عنوان پیشرو در تولید خودروهای برقی، از بحث و گفتگو در این زمینه استقبال میکند و حاضر است هزینههای فرهنگسازی در این حوزه را متقبل شود تا محصولی باکیفیت برای مصرفکنندگان عرضه گردد.
در پی انتشار تصاویری از خودروی برقی ری با اگزوز، واکنشهای متفاوتی در فضای مجازی و رسانهها شکل گرفت.

برخی اظهارات انتقادی مطرح شد مبنی بر اینکه استفاده از اگزوز در خودروی برقی اشتباه فنی محسوب میشود. همچنین بعضی از افراد و رسانههای با پرداختن به این موضوع، سعی در تحقیر توانمندیهای صنعت خودروسازی داخلی داشتند.
برخی افراد و نمایندگان مجلس نیز بدون بررسی دقیقتر موضوع، در این موج انتقادی سوار شدند. در حالی که هنوز مشخص نبود آیا واقعاً استفاده از اگزوز تزئینی در خودروی برقی اشتباه بوده است یا خیر.
بنابراین به جای قضاوتهای عجولانه و غیر کارشناسانه، باید فرصت لازم برای طراحی نهایی و بهینهسازی محصول داده شود تا در نهایت محصولی مطلوب برای مشتریان عرضه گردد.
البته باید توجه داشت که تولید خودروهای برقی در ایران همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد. خودروسازان داخلی مانند ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو تلاش دارند تا با تکیه بر توان داخلی، نمونه های اولیه ای از خودروهای برقی را تولید کنند. اما همچنان فاصله زیادی تا رسیدن به توان تولید انبوه و رقابت با خودروسازان بزرگ جهانی در این عرصه وجود دارد.
با این حال، ورود خودروسازان داخلی به حوزه خودرو برقی و تلاش برای ساخت نمونه های اولیه، گام مثبتی در جهت توسعه فناوری و دانش فنی در این زمینه محسوب می شود. البته راه درازی در پیش است تا خودروهای برقی داخلی بتوانند کیفیت لازم را برای رقابت با محصولات خارجی کسب کنند.
[ad_2]
منبع www.khodrobank.com