[ad_1]
طبق مطالعهٔ جیدی پاور در زمینهٔ میزان رضایت خریداران از فروش خودرو، مشکلاتی که به دلیل شیوع بیماری کرونا پیش آمده بود برطرف شدهاند.
در دوران شیوع بیماری کرونا، عرضهٔ خودرو کم شد و قیمتها افزایش پیدا کرد اما اکنون شرایط در حال بازگشت به روال عادی است که منجر به رضایت بیشتر خریداران از خرید خودروهای جدید شده است. مطالعهٔ میزان رضایت از فروش که توسط جیدی پاور انجام میشود، نشان داده که رضایت خریداران نسبت به سال گذشته اندکی بیشتر شده است. به گفتهٔ جیدی پاور، کاهش قیمتها و افزایش عرضهٔ خودرو، اصلیترین دلایل بهبود رضایت خریداران در سال ۲۰۲۳ بوده است. سال گذشته، میانگین رضایت خریداران ۷۸۶ از ۱۰۰۰ بود که امسال این رقم به ۷۹۳ افزایش پیدا کرده است. به دلیل افزایش موجودی خودروی نمایندگیها، حالا خریداران کمتری بیش از قیمت کارخانه برای خرید خودرو پرداخت میکنند.
البته قیمتها هنوز به وضعیت پیش از همهگیری کرونا بازنگشته که این یعنی میزان رضایت خریداران هنوز هم پایینتر از سطح قبل از شیوع بیماری است. به گزارش جیدی پاور، خریداران خودروهای غیرلوکس در سال ۲۰۲۳ از منظر منصفانه بودن قیمتی که برای خرید خودرو پرداخت کردهاند، امتیاز ۸.۰۴ از ۱۰ را دادهاند درحالیکه این رقم در سال ۲۰۲۰ برابر با ۸.۱۴ بود. خریداران خودروهای لوکس هم به قیمت منصفانه امتیاز ۸.۱۸ دادهاند که کمتر از ۸.۴۲ سال ۲۰۲۰ است.
راضیترین خریداران بازار خودروی آمریکا، مشتریان پورشه بودهاند. این برند آلمانی با امتیاز ۸۴۰، در صدر لیست برندهای لوکس قرار گرفته درحالیکه اینفینیتی با ۸۳۲ و آلفارومئو با ۸۲۴ هم رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند. در بخش غیرلوکس هم بیوک با امتیاز ۸۲۴، برای دومین سال پیاپی بالاترین میزان رضایت را داشته است. قرار گرفتن جیامسی و شورلت به ترتیب با امتیازهای ۸۲۱ و ۸۱۲ در جایگاههای دوم و سوم نیز نشان میدهد که جنرال موتورز بهخوبی میدان باید چطور رضایت خریداران را جلب کند.
از سوی دیگر، جنسیس در بخش لوکس، با اختلاف ناراضیترین خریداران را داشته است. این برند کرهای تنها ۷۵۶ امتیاز گرفته است. در قعر جدول برندهای غیرلوکس هم یک شرکت کرهای دیگر یعنی کیا با امتیاز ۷۶۶ قرار گرفته و هوندا با ۷۷۱، تویوتا با ۷۷۳ و کرایسلر با ۷۷۳ امتیاز جمع پاییننشینان را تکمیل کردهاند.
این مطالعه همچنین نشان داده است که خریداران خودروهای درونسوز بسیار راضیتر از خریداران خودروهای الکتریکی هستند. در بخش خودروهای غیرلوکس، خریداران به تجربهٔ خرید خود از ۱۰۰۰ امتیاز ۸۴۸ را دادهاند درحالیکه این امتیاز از سوی خریداران خودروهای الکتریکی تنها ۷۹۰ بوده است. در بخش لوکس هم امتیاز خریداران خودروهای درونسوز ۸۶۶ و خریداران خودروهای الکتریکی ۸۳۱ بوده است. علاوه بر قیمت بالای خودروهای الکتریکی، رضایت خریداران این خودروها به دلیل دیگری هم کمتر از نمونههای درونسوز است.
به دلیل جدید بودن این تکنولوژی، بسیاری از کارکنان فروش نمایندگیها هنوز در حال یادگیری نکات مهم هستند و خریداران برای نصب شارژر، یادگیری نحوهٔ شارژ و آشنایی با برنامهٔ تعمیر و نگهداری خودروهای الکتریکی کمک بیشتری میخواهند. خریداران خودروهای درونسوز نیازی به آموزش چگونگی پر کردن باک سوخت ندارند اما نمایندگیها باید به خریداران خودروهای الکتریکی یاد دهند که چطور خودروی خود را در خانه یا جایگاه عمومی شارژ کنند.
[ad_2]
منبع www.pedal.ir