• بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بروز خودرو اخبار خودرو ایران و جهان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار
مقایسه KMC T8 با کلوت

مقایسه KMC T8 با کلوت

دی ۱۶, ۱۴۰۲
در اخبار
0 0
0
0
اشتراک گذاری ها
59
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر
قیمت هود

[ad_1]

ویدیو مکث موتور کلوت در برابر کرمان موتور T8

تا میانه‌های دهه 1390 شمسی، بازار خودروهای دو دیفرانسیل دو کابین باری کشور با تنوع بسیار پایین و خلا قابل توجه همراه بود. خودروهای موجود این رده یا دست دوم قدیمی مونتاژی و وارداتی نظیر نیسان پیکاپ، ریچ، کاپرا و هایلوکس بودند یا در صورت صفر کیلومتر بودن هم از دیدگاه فنی حرف خاصی برای زدن نداشتند.

در چند سال اخیر به لطف قرادادهای متعددی که در صنعت خودرو با خودروسازان چینی به ثمر نشست، حجم و تنوع این بازار با رشد چشم‌گیری مواجه شد که دست مشتری را در انتخاب خودرو مورد پسند بازتر گذاشته است. پیش‌تر به بررسی جامع و رو در رو تاگا و T8 پرداخته بودیم. حالا نوبت رویارویی کلوت با کی ام سی T8 خوش فروش کرمان موتور است تا در برابر یکدیگر عرض اندام کنند.

مکث موتور کلوت در برابر کرمان موتور T8

کلوت چیست؟

وانت سایز متوسط کلوت (کلوت: به معنای برجستگی‌های سنگی در بیابان) که از سوی شرکت مکث موتور (زیرمجموعه گروه ماموت) به بازار کشور عرضه می‌شود، در حقیقت نسخه وانت خودرو شاسی بلند دایون Y5/Y7 است که از سال 1400 از سوی شرکت ایلیا موتور به بازار کشور عرضه شد و در اصل با نام دایون V5 شناخته می‌شود. از این رو هر دو خودرو طراحی و تولید گروه خودروسازی دایون (Dayun) کشور چین هستند که سری Y مربوط به خانواده شاسی بلند سایز متوسط و سری V مربوط به خانواده وانت‌های سایز متوسط دو کابین این شرکت است. تفاوت در نام‌گذاری این دو محصول در آن است که دو شرکت متفاوت مسئولیت مونتاژ این دو کلاس از خودرو را در ایران بر عهده گرفته‌اند و طبیعتا سیاست نام‌گذاری میان آن‌ها مشترک نیست.

کلوت و کرمان موتور T8

مشابه اما متمایز در طراحی

در رقابت و بررسی میان کی ام سی T8 کرمان موتور (KMC T8) با کینگ‌ لینگ تاگا H شرکت پادران موتور عنوان کردیم که تاگا مونتاژی بازار ایران نسخه H است که در سال 2021 دستخوش تغییرات ظاهری بسیار شدید در زبان طراحی شد و از همین رو از T8 و البته کلوت بسیار مدرن‌تر و زیباتر است. با این وجود طراحی کلوت (و دایون Y5/Y7) به سال 2015 بازمی‌گردد. در نتیجه نمای خارجی کلوت رو کاغذ اندکی از T8 قدیمی‌تر است. با این حال اختلاف زمانی زبان طراحی میان دو خودرو چندان بارز نیست چرا که نحوه طراحی کلوت بهره‌گیری از زبان طراحی معاصر و میانه‌رو است. این سبک اگرچه امروز (پس از گذر بیش از 8 سال) قدمت خود را نشان می‌دهد اما در مقایسه با T8 با 3 سال اختلاف در طراحی، چندان از مد افتاده و قدیمی جلوه نمی‌کند.

طراحی کلوت

از نظر شخص نگارنده، یکی از مهم‌ترین مزایای زبان طراحی کلوت (و دایون)، استفاده از زوایای نرم و برجستگی‌های پیوسته نسبتا بزرگ در سرتاسر بدنه خودرو، مخصوصا در بخش گلگیرها است که باعث می‌شود این خودرو در کلاس خود بسیار عضلانی و هم تیپ خودروهای آمریکایی به نظر برسد. در مقابل T8 برای افزایش حس قلدری، از خطوط شکسته و جعبه‌ای و برجستگی‌های مضاعف پلاستیکی مشکی رنگ روی لبه گلگیرها (معروف به جوجه گلگیر یا Fender Flair) بهره می‌گیرد که تاثیر مشابه ظاهری کلوت را به همراه ندارد. با این وجود تعیین برتری در زمینه زیبایی میان دو خودرو موضوعی کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

کی ام سی T8

با تعلق هر دو خودرو به کلاس وانت‌های دو کابین سایز متوسط (که به اشتباه از سوی برخی رسانه‌ها وانت سایز بزرگ عنوان شده است) شاهد ابعاد خارجی (طولxعرضxارتفاع) 5330x1870x1864 میلی‌متر برای کلوت و 5325x1880x1830 میلی‌متر برای کی ام سی T8 هستیم. فاصله محورها در این دو خودرو به ترتیب برابر با 3100 و 3090 میلی‌متر و با وجود اختلاف ابعادی میان ریم‌های آلیاژی دو خودرو (17 اینچ برای کلوت و 18 اینچ برای T8)، قطر نهایی تایرها کاملا یکسان است. از این رو اختلاف ابعاد در نمای خارجی میان دو خودرو بین 10 تا 15 میلی‌متر است که به هیچ عنوان با چشم قابل تشخیص نیست. در نتیجه اگر در قیاس رو در رو احساس بزرگ‌تر بودن کلوت به بیننده دست دهد، از سبک طراحی برجسته و بیرون زده آن نشات می‌گیرد و نه اختلاف فیزیکی در ابعاد.

نمای داخلی T8

دو گانگی از درون

به خاطر دارم اولین بار که نمای داخلی T8 را از نزدیک دیدم، با کوری ذوق شدید مواجه شدم. نمای داخلی T8 به عنوان یک خودرو چینی طراحی شده در سال 2018 به هیچ عنوان هماهنگ با سال عرضه و منطبق بر سایر محصولات وقت شرکت جک (JAC) نیست. متریال به کار رفته در نمای داخلی T8 از جنس پلاستیک خشک با طراحی بسیار معمولی با بهره‌گیری از تریم تزئیناتی پلاستیک نقره‌ای مات است. کیفیت مونتاژ نیز رضایت بخش نیست و اگر از اندک روکش چرمی بر روی داشبرد و رودری‌های خودرو استفاده نمی‌شد، شاید این خودرو را با یک محصول بسیار اقتصادی ژاپنی دهه 1980 میلادی اشتباه می‌گرفتیم.

نه به این معنا که نمای داخلی کلوت بسیار سرتر باشد اما فضای داخلی کلوت به دلیل استفاده از طراحی هماهنگ‌تر و منطبق‌تر، دلنشین‌تر است. متریال به کار رفته در این فضا با T8 مشترک است اما جفت و جور شدن ادوات داخلی اتاق نظیر داشبرد و ترکیب ملایم آن با رودری‌ها، استفاده معقول از تریم پلاستیکی نقره‌ای با طراحی پیوسته از کنسول میانی تا داشبرد و سپس رودری‌ها، نشان از تلاش بیشتر طراحان برند دایون برای ارائه یک فضای هماهنگ و منطقی داشته است.

فضای داخلی کلوت

هر دو خودرو از تریم داخلی دو رنگ در بازار کشور چین بهره می‌گیرند اما از آنجایی که خودروسازان داخلی اعتقاد چندانی به زیبایی ندارند، هر دو خودرو در ایران با تریم داخلی مشکی با دوخت بخیه قرمز رنگ صندلی‌ها عرضه شده‌اند که چند درجه از زیبایی و شادابی فضای داخلی این دو خودرو کاسته است. سیستم مولتی مدیا در هر دو خودرو دارای نمایشگر 9.0 اینچی لمسی است و حتی غربیلک فرمان سه شاخه و مجموعه کلاستر پشت فرمان طراحی بسیار شبیه به یکدیگر دارند اما خوشبختانه نشانگرهای اصلی در هر دو خودرو از نوع آنالوگ (عقربه‌ای) مجهز به نمایشگر سفری دیجیتال (TFT) است که معمولا از نمونه‌های دیجیتالی به کار رفته در خودروهای مدرن‌تر (نظیر تاگا H) خواناتر و سریع‌تر است اما طبیعتا آن ظاهر مدرن امروزی را به همراه ندارد.

پیشرانه در T8 از نوع 2.0 لیتری توربو

مشخصات فنی، دریای تمایز

هر دو خودرو از پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ (DOHC) توربو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌گیرند. اما این پیشرانه در T8 از نوع 2.0 لیتری و در کلوت از نوع 2.4 لیتری (مشترک با آمیکو آسنا اتوماتیک) است. در نتیجه قدرت و گشتاور رسمی T8 به 174 اسب بخار و 280 نیوتون.متر محدود می‌شود. این در حالی است که توان پیشرانه حجیم‌تر کلوت برابر با 215 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 320 نیوتون.متر است. بیشینه قدرت هر دو موتور در دور حدود 5000 و بیشینه گشتاور در حدود دور 2000 تا 4000 در اختیار راننده قرار خواهد داشت. سیستم انتقال نیرو در هر دو خودرو از نوع دو دیفرانسیل موقت انتخابی (4WD) به همراه گیربکس کمک دو سرعت و دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب است.

تنها گیربکس عرضه شده برای T8 یک نمونه 6 سرعت دستی است اما کلوت با یک گیربکس دستی 6 سرعت و گیربکس اتوماتیک 6 سرعت (در دو تیپ مختلف) نیز به بازار عرضه شد. نه تنها ارائه گیربکس اتوماتیک در این سگمنت کلوت را یک سر و گردن بالاتر از T8 قرار می‌دهد، بلکه داشتن قدرت و گشتاور به مراتب بالاتر نیز از مهم ترین برگ‌های برنده این خودرو به حساب می‌آید. البته لازم به ذکر است که ورود توربو به مدار پیشرانه و ارائه ناگهانی گشتاور 320 نیوتون.متر از سوی کلوت (و دایون Y5/Y7) با یک ضربه ناگهانی و جهش محسوس خودرو همراه است که عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد. توان ضربه این گشتاور به اندازه ای محسوس و شدید است که در صورت عدم رعایت فاصله ایمنی با خودرو پیش رو در ترافیک، ممکن است به سادگی با آن برخورد کنید. تاگا H از پیشرانه 1.8 لیتری توربو بهره می‌گیرد با این حال نه تنها قدرت آن حدود 12 اسب بخار از کلوت بیشتر است بلکه گشتاور آن با کلوت یکسان عنوان شده است. این مهم از سیستم سوخت تزریق مستقیم و تراکم بالاتر پیشرانه آن نشات می‌گیرد اما گشتاوری که در کلوت به هنگام ورود توربو به مدار پیشرانه احساس می‌شود را هرگز در تاگا H تجربه نکردیم.

پیشرانه کلوت

هر دو خودرو در محور جلو به سیستم جناغی دوبل و در عقب به محور یکپارچه با فنر شمش مجهز هستند. این در حالی است که سیستم ترمز عقب کلوت از نوع سنتی‌تر کاسه‌ای است اما T8 از ترمز دیسکی بهره می‌گیرد. ترمز کاسه‌ای یه صورت کلی توان ایستایی بیشتری به همراه دارد اما ترمز دیسکی زودتر خنک شده و سرویس دورهای آن به مراتب ساده‌تر است. از طرف دیگر دایون Y5/Y7 در محور عقب از سیستم تعلیق آفرودی مولتی لینک (5 لینک/همانند تویوتا پرادو و FJ کروزر) بهره می‌گیرد که سواری به مراتب نرم‌تر و آفرودی‌تر به همراه دارد. دلیل استفاده از سیستم فنر شمش در محور عقب بیشتر خودروهای وانت این کلاس، افزایش توان باربری و تحمل ضربات ناهمواری‌های مسیر به هنگام حمل بار است. البته سیستم تعلیق یکپارچه فنر شمش در مسیرهای آفرودی با مزیت‌های منحصر به خود نیز همراه است. با این وجود توان باربری T8 برابر با 840 کیلو عنوان شده است در حالی که کلوت به صورت رسمی قابلیت حمل بار تا وزن 1000 کیلوگرم را دارد.

زاویه ورود و خروج در T8 به ترتیب برابر با 30.9 و 23.3 درجه

زاویه ورود و خروج در T8 به ترتیب برابر با 30.9 و 23.3 درجه و در کلوت برابر با 29 و 24 درجه عنوان شده است. اما در عوض ارتفاع بسیار مهم کف اتاق تا سطح زمین برای کلوت برابر با 235 میلی‌متر ولی برای T8 برابر با 220 میلی‌متر است. در نتیجه می‌توان این دو خودرو را در شرایط یکسان آفرود تقریبا برابر دانست. وزن خالص T8 معادل 1965 کیلوگرم و وزن نهایی کلوت برابر با 1920 کیلوگرم است. برای نمونه دستی هر دو خودرو هیچ شتاب اولیه (0 تا 100 کیلومتر بر ساعت) رسمی عنوان نشده است اما بدون تردید می‌توان انتظار داشت که کلوت حداقل در نسخه دستی چالاک‌تر از T8 عمل کند. مصرف سوخت متوسط T8 توسط کرمان موتور هیچگاه اعلام نشده اما مکث موتور مصرف سوخت متوسط نسخه دستی را برابر با 10.3 و نمونه اتوماتیک را معادل 12.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است که با توجه به سبک رانندگی ایرانی‌ها آن هم در فضای پر ترافیک شهری، باید این اعداد را کمی خوش‌بینانه خطاب کرد.

نمای جانبی کلوت

آپشن‌ها و امکانات

امکانات رفاهی و ایمنی T8 تا حدود قابل توجهی محدود است اما بارزترین ویژگی‌های عرضه شده در این خودرو را می‌توان ورود و استارت بدون کلید، سیستم روشنایی اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، نمایشگر 9.0 اینچی لمسی مولتی مدیا با 6 بلندگو، روکش چرمی صندلی‌ها و تریم داخلی، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها و دوربین دنده عقب دانست.

کلوت اما شامل ویژگی‌های بالا (به جز سیستم کنترل حرکت در سربالایی) به همراه پنل کنترل لمسی سیستم تهویه مطبوع (در نسخه اتوماتیک)، صندلی برقی 6 جهت راننده، تایرهای A/T (نیمه آفرودی) استاندارد از خط تولید، برف پاک‌کن اتوماتیک و سیستم مولتی مدیا دارای 8 بلندگو است. اما نکته عجیب آنجا است که نمونه پر آپشن‌تر اتوماتیک کلوت از نمایشگر 8.0 اینچی (بجای 9.0 اینچی در نمونه دستی) بهره می‌گیرد.

رقابت میان T8 و کلوت در بازار وانت‌های دو کابین دو دیفرانسیل سایز متوسط بسیار نزدیک و سایه به سایه است

سخن نهایی

رقابت میان T8 و کلوت در بازار وانت‌های دو کابین دو دیفرانسیل سایز متوسط بسیار نزدیک و سایه به سایه است. اگرچه کلوت کمی در موضوع قیمت بالاتر از T8 می‌ایستد اما وجود امکانات بیشتر این اختلاف قیمت نه چندان مشهود را توجیح می‌کند. آنچه می‌تواند کلوت را بر صندلی برتری بنشاند، نه تایرهای آفرودی آن یا طراحی زیباتر نمای داخلی، صندلی برقی، پنل سیستم تهویه لمسی و وجود 2 بلندگو بیشتر در سیستم مولتی مدیا، بلکه ارائه با یک پیشرانه قوی‌تر آن هم مجهز به گیربکس اتوماتیک البته در بازه قیمت بالاتر است.

بیشتر مشتریان این کلاس از وانت‌ها به منظور استفاده در بیراهه و آفرود به سراغ این خودروها می‌آیند پس قیمت پایین‌تر نمونه گیربکس دستی کلوت با پیشرانه قوی‌تر از T8 برای آن‌ها یک معامله دو سر سود است. اما برای کسانی که در پی شیطنت در بیراهه‌ها نیستند، نسخه اتوماتیک کلوت بدون تردید از هر نظر بالاتر از T8 قرار خواهد گرفت.

در پایان باید از نمایندگی 204 مکث موتور (تقی زاد) بابت در اختیار قرار دادن خودرو پیکاپ کلوت برای انجام تست تشکر کنیم.

[ad_2]

منبع www.khodrobank.com

مطالب مرتبط

  • کینگ لینگ تاگا و مقایسه با رقبا در بازار ایران

    [ad_1] پادرا موتور، بعد از یک سال سرانجام پیکاپ تاگا را وارد بازار کرد. این…

  • کرمان موتور با KMC T8 رنگارنگ در نمایشگاه آفرود ایران مال + عکس

    [ad_1] از تاریخ 18 تا 22 مرداد 1402، نمایشگاه تخصصی گردشگری و آفرود تهران، در…

  • آرین دیزل با کشنده شکموتو و کامیونت های جک در ششمین نمایشگاه حمل و نقل اصفهان 1402

    [ad_1] بر اساس اطلاعیه منتشر شده ششمین نمایشگاه حمل و نقل و ترانزیت اصفهان از…

برچسب ها: KMCباکلوتمقایسه
اشتراک گذاریتوئیت
نفیس24
پست قبلی

دلایل استارت نخوردن موتورسیکلت | مجله پدال

پست‌ بعدی

زمان عرضه خودرو جدید سایپا مشخص شد، عرضه سایپا سیلک در شش ماهه اول 1403 + عکس

مرتبط پست ها

بی وای دی e7؛ سدان برقی اقتصادی مخصوص ناوگان تاکسی‌رانی
اخبار

بی وای دی e7؛ سدان برقی اقتصادی مخصوص ناوگان تاکسی‌رانی

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
آلفارومئو جونیور برقی؛ مشخصات و قیمت وارداتی ژوبین خودرو /عکس
اخبار

آلفارومئو جونیور برقی؛ مشخصات و قیمت وارداتی ژوبین خودرو /عکس

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
تکان سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
اخبار

تکان سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
معاملات خودرو آسان‌تر می‌شود؟ – خبرآنلاین
اخبار

معاملات خودرو آسان‌تر می‌شود؟ – خبرآنلاین

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
ترمز جهش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، پراید، سمند، شاهین، کوییک و تارا + جدول
اخبار

ترمز جهش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، پراید، سمند، شاهین، کوییک و تارا + جدول

فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
سقوط سنگین قیمت خودرو در بازار/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، تارا و کوییک + جدول
اخبار

سقوط سنگین قیمت خودرو در بازار/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، تارا و کوییک + جدول

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
یک پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو در سال جاری/ خسروانی: منتظر این اتفاق باشید
اخبار

یک پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو در سال جاری/ خسروانی: منتظر این اتفاق باشید

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴
ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، پژو، شاهین، ساینا و دنا + جدول
اخبار

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، پژو، شاهین، ساینا و دنا + جدول

فروردین ۲۶, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشکبان نمایندگی آبسال کرج

تست رانندگی

نقد و بررسی

اهمیت وسایل نگه‌داری گربه

مهر ۳, ۱۴۰۳
اصلاح

عملکرد فورد موستانگ GT 2021

اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲
تست رانندگی

مسابقه بکشید! آئودی SQ7 در مقابل پورشه پانامرا

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲
اخبار

صرفه جویی در چرخ عقب: آئودی R8 RWS 2018 قیمت 141,250 دلار

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲

برچسب ها

آخرین از است اعلام الکتریکی ام ایران این با بازار برای برقی به تسلا تولید تومان جدول جدید خودرو خودروهای خودروی در را رونمایی سال شد شرایط شود عرضه عکس فروش قیمت مدل معرفی موتور می میلیون نمایشگاه های وارداتی پژو چیست کرد کند یک

بایگانی

صفحات پر بازدید

شرکت خدمات سئو
پایه نازل مه پاش

نمایندگی آبسال کرج
سلامت بلاگ

دسته بندی ها

  • آگهی
  • اخبار
  • اصلاح
  • تست رانندگی
  • دسته‌بندی نشده
  • قیمت
  • مقالات
  • نقد و بررسی
  • ویدیو

پیوندهای سایت

  • ورود
  • Entries feed
  • Comments feed
  • وردپرس

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بروز خودرو
  • نقد و بررسی
  • اخبار
  • تست رانندگی
  • مقالات
  • اصلاح
  • ویدیو
  • تماس با ما

تمامی حقوق برای سایت بروزخودرو محفوظ می باشد بروز خودرو انعکاس اخبار از سایت های خبری با ذکر منبع است و هیج مسئولیتی در قبال اخبار ندارد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید