[ad_1]

گروه بین الملل: سلطه چین بر زنجیره تامین مواد باتری در
حال حاضر بلامنازع است، اما کشورهای دیگر تلاش می کنند تا از آن رهایی یابند.
به گزارش خبرخودرو، این یکی از اهداف اصلی قانون کاهش تورم
است که در سال گذشته در ایالات متحده معرفی شد و به نظر می رسد کره جنوبی نیز
فعالانه در این راستا کار می کند، از جمله در مورد باتری های لیتیوم آهن فسفات (LFP).
باتری های LFP ارزانتر، ایمنتر
و کارآمدتر هستند، به همین دلیل است که بسیاری از خودروسازان اخیراً شروع به
استفاده از آنها کرده اند، به ویژه برای مدل های ورودی خود. به عنوان مثال،
تویوتا در حال برنامه ریزی برای تولید باتری های مقرون به صرفه تر LFP است و فورد در
حال گسترش حضور باتری های LFP خود با افزودن
آنها به موستانگ Mach-E است.
اما چین شبه انحصار این فناوری را در اختیار دارد، به
همین دلیل است که خودروسازان غربی به ویژه در حال تلاش برای توسعه باتریهای LFP خود
هستند، زیرا چین و ایالات متحده در یک جنگ تجاری فناوری قرار دارند. حتی این موضوع
بحث برانگیز است. فورد در کارخانه باتری LFP در میشیگان، از
جمله دلایل دیگر، نگرانی در مورد دخالت شریک فنی چینی CATL را متوقف
کرد.
[ad_2]
منبع khabarkhodro.com