[ad_1]
پورشه در حال آزمایش یک پیشرانهٔ چهار سیلندر V شکل هیبریدی است که از هایپرکار لمانز گرفته شده و ممکن است در نسل بعدی ۹۱۱ استفاده شود.
به گفتهٔ یک منبع، پورشه هماکنون در حال آزمایش پروتوتایپ یک پیشرانهٔ V4 هیبریدی در شاسی ۹۱۱ است. گفته میشود این موتور برگرفته از پیشرانهٔ مدل مسابقهای لمانز پورشه ۹۱۹ هیبریدی است که در سال ۲۰۱۸ رکورد پیست نوربرگرینگ را شکست. در این خودروی مسابقهای، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر V شکل با زاویهٔ ۹۰ درجه و یک توربوشارژر استفاده شده است که در حالت استاندارد حدود ۵۰۰ اسب بخار و در صورت آزادسازی کامل تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. سیستم هیبریدی هم ۴۰۰ اسب بخار دیگر به این رقم اضافه میکند.
بااینحال، نباید انتظار داشته باشیم که به این زودیها بتوانیم یک ۹۱۱ چهار سیلندر با ۹۰۰ اسب بخار قدرت را ببینیم زیرا پورشه هنوز آمادهٔ سنتشکنی و عرضهٔ ۹۱۱ با موتور چهار سیلندر نیست. این خودرو از ابتدا تاکنون همیشه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تولید شده است. البته در اوایل تولید ۹۱۱ از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹، این شرکت نسخهٔ چهار سیلندر ۹۱۱ را بهعنوان جایگزینی برای ۳۵۶ به بازار فرستاد اما این مدل با نام ۹۱۲ عرضه میشد.
هماکنون هم به گفتهٔ منبع مذکور، پورشه از ۹۱۱ صرفاً برای آزمایش دوام و مهندسی موتور V4 خود استفاده کرده است. البته ازآنجاییکه ۹۱۹ لمانز خودرویی موتور وسط است، شاید استفاده از کیمن برای آزمایش این موتور منطقیتر به نظر برسد اما ۹۱۱ بزرگتر و کاربردیتر است و میتواند پیشرانه را همانگونهای که در خودروی مسابقهای هست در خود جای دهد. پورشه قبلاً هم پیشرانههای عجیبی را در مدلهای تولیدی خود آزمایش کرده است که برجستهترین آنها، یک موتور ۵ لیتری هشت سیلندر تخت ۷۵۰ اسب بخاری در کیمن بود. این موتور اما هیچگاه به تولید نرسید و V4 هیبریدی هم ممکن است به همین سرنوشت دچار شود زیرا پورشه معمولاً قطعات جدید خود را پیش از تصمیمگیری در مورد تولید انبوه آزمایش میکند.
علاوه بر این، پروتوتایپهای ۹۱۱ هیبریدی قبلاً با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت در حال آزمایش دیده شدهاند و نسل بعدی کیمن و باکستر هم تمام الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، چرا پورشه باید پیشرانهٔ کاملاً جدیدی توسعه دهد که خودرویی برای استفاده از آن ندارد؟ چند احتمال وجود دارد. یکی اینکه ممکن است از موتور V4 صرفاً برای مسابقه استفاده شود و هماکنون آزمایشهای اولیهٔ آن در حال انجام است. احتمال دیگر اینکه پیشرانهٔ موردبحث برای یک خودروی ویژهٔ مخصوص پیست یا تولید محدود جادهای در نظر گرفته شده است. البته این احتمال هنوز هم وجود دارد که نسل بعدی ۹۱۱ موتور از V4 استفاده کند زیرا هرچند پورشه برای حفظ پیشرانههای درونسوز بشدت روی سوختهای مصنوعی سرمایهگذاری کرده اما یک پیشرانهٔ کوچکتر با سیستم هیبریدی امکان مطابقت با قوانین آلایندگی سختگیرانه را فراهم میکند.
[ad_2]
منبع www.pedal.ir