[ad_1]
فراری ۳۶۵P برلینتا جزو شاخصترین محصولات این خودروساز است و یکی از مالکان قبلی آن یعنی جیانی آنیلی جزو قویترین افراد کشور ایتالیا به شمار میرود.
پس از بازسازی کامل این خودروی زیبا توسط شرکت کیدستون شاهد حضور ۳۶۵P برلینتا در فیلمی نوستالژیک هستیم. باید دانست شرکت کیدستون قبلاً سابقه فروش خودروی مک لارن F1 گوردون موری و خرید فراری ۵۱۲F برای آدریان نیووی را داشته است. همچنین باید گفت یکی از مالکان این خودرو جیانی آنیلی است که رئیس فیات و جزو قویترین مردان کشور ایتالیا بوده و خانواده او همچنان کنترل فراری را در اختیار دارد.
قطعاً حرفهای گفتنی زیادی درباره آنیلی و دوست خوب او یعنی جیامپیرو بونیپرتی وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که این دو نفر از جمله مشهورترین و قویترین افراد زمان خود بودهاند و همین موضوع درباره خودروی سهنفره فراری نیز صدق میکند. ما به دنبال لو دادن داستان فیلم بازگشت به خانه: خودروی جدید امپراتور نیستیم اما این فیلم داستان پسری را روایت میکند که پدرش را در مسابقات فوتبال همراهی میکند تا بتواند با خودروهای افراد ثروتمند حاضر در مسابقات ملاقات کند.
یکی از این خودروها فراری ۳۶۵P برلینتا است که مدتها قبل از خودروهایی همچون مک لارن F1 و اسپیدتیل و گوردون موری T.50 از طراحی سهنفره سود میبرد. این خودرو زمانی تولید شد که فراری در اولین مراحل توسعه طراحی پیشرانه وسط/عقب برای خودروهای خود بود. همچنین ۳۶۵P یکی از سه پروتوتایپ طراحی شده برای چنین طراحی پیشرانهای محسوب میشود. انزو فراری مخالف ایده نصب پیشرانه ۱۲ سیلندر در میانه خودرو بود اما جیانی آنیلی و لوئیجی چینتی وارد کننده محصولات فراری به آمریکا طرفدار این طراحی بودند و نهایتاً نیز تنها دو خودروی تولید شده را خریداری کردند.
خودروی موردبحث ما دومین مدل تولید شده است و با شماره شاسی ۸۸۱۵ شناخته میشود. گفته میشود خود آنیلی این خودرو را سفارش داد و در سال ۱۹۶۶ آن را تحویل گرفت. اگرچه سانروف ثابت و کاملی در خودروی چینتی وجود داشت اما سانروف خودروی آنیلی پس از تکمیل روی آن نصب شد. رنگ خاکستری اصلی خودروی آنیلی نیز به آبی و سپس قرمز تغییر یافت اما پس از بازسازی صورت گرفته همان رنگ اولیه به خودرو بازگردانده شد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴.۴ لیتری کلمبو نصب شده در بطن فراری ۳۶۵P برلینتا ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. ما ایدهای از قیمت تخمینی خودروی یاد شده نداریم اما اگر روزی حراج شود حدس میزنیم به راحتی جزو گرانترین خودروهای تاریخ فراری باشد.
[ad_2]
منبع www.pedal.ir